Nog 13 dagen... - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Fennande Mooiweer - WaarBenJij.nu Nog 13 dagen... - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Fennande Mooiweer - WaarBenJij.nu

Nog 13 dagen...

Door: Fennande Mooiweer

Blijf op de hoogte en volg Fennande

26 Februari 2014 | Nederland, Nunspeet

Hallo allemaal,

Na heel wat maanden voorbereiding is het nu toch bijna zover. Over 13 dagen, op 11 maart hopen we te vertrekken naar Zuid Afrika.

Zoals de meesten van jullie waarschijnlijk al weten hoop ik 6 maanden vrijwilligerswerk te gaan doen bij Child and Youth Care Centre Goeie Hoop. Goeie Hoop is een opvanghuis voor verlaten, verwaarloosde, misbruikte, mishandelde en zieke (hiv/aids) kinderen. Goeie hoop bied hun een veilig thuis en probeert kinderen te helpen 'herstellen'. Voor meer informatie over Goeie Hoop kijk op www.goeiehoop.nl

Ik mag me 6 maanden lang inzetten voor deze kinderen, en proberen wat voor ze te betekenen. Als ik verhalen lees over de kinderen (pijn, verdriet maar ook mooie dingen) wordt ik nog enthousiaster om me hier voor in te zetten. Ik ben blij dat ik dit mag doen en heb er heel veel zin in!!

Om geld in te zamelen voor onze reis maar ook om daar geld te kunnen besteden voor de kinderen, hebben wij armbanden en kaarten verkocht. De kaarten zijn nog steeds te koop. We hebben al een leuk bedrag opgehaald, maar alle beetjes helpen. Dus als u/jij nog wat over hebt voor dit doel? Laat het weten.

Ik wil iedereen bedanken die ons financieel gesteund hebben door het kopen van kaarten/armbanden en het geven van giften.!!

Ik wil jullie door deze blog op de hoogte houden van de tijd in Zuid Afrika en alle dingen die we daar hopen te beleven.
Willen jullie een mailtje krijgen als ik een nieuwe blog plaats? Dan kunnen jullie je aanmelden voor de mailinglist (links onderaan de pagina).

Nog 13 dagen in Nederland.. Het meeste is geregeld maar ik heb nog genoeg te doen. Afscheidsfeest, afscheid nemen van familie en vrienden. En natuurlijk mijn koffer inpakken wat nog een hele klus wordt!! De volgende blog zal waarschijnlijk zijn vanuit het zonnige Zuid Afrika.

Liefs Fennande

Voor de mensen die naar het adres daar vroegen, hier ons adres:
PostNet suite 80
Private bag X4
Gordons bay 7151
South Africa


  • 27 Februari 2014 - 08:47

    Teunice:

    Hoi Fennande,

    Heel veel succes gewenst met de laatste voorbereidingen!!
    6maanden is n hele periode, ik wens je veel plezier en ga je hier zeker volgen :-)

    Groetjes Teunice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fennande

Nadat ik in 2014 een half jaar vrijwilligerswerk in Zuid Afrika heb gedaan ga ik nu voor 3 maanden naar Malawi om me daar in te zetten voor kinderen met een geestelijke en/of een lichamelijke beperking.

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 108595

Voorgaande reizen:

16 Januari 2017 - 20 April 2017

Children of Blessing, Lilongwe Malawi

11 Maart 2014 - 11 September 2014

Vrijwilligerswerk bij Goeie Hoop

Landen bezocht: